SrbijaSpace logo

Kako napisati sadržaj koji se rangira i čita ili da li možete imati oboje u svom tekstu?

 

Kako napisati sadržaj koji se rangira i čita ili da li možete imati oboje u svom tekstu?

Samo za Vaše oči


Znate li onaj osećaj? Trudite se da stvorite neverovatan sadržaj, ali on nepravedno ne dobije zasluženu pažnju.

Trudite se.
Mučite se.
Oštrite olovku po ko zna koji put. 
Prebirate po svom repertoaru.

Poštujete neka pravila igre pa optimizujete tekst za ključne reči, ali vaš tekst nikako da progovori.

Zvuči kruto i robotizirano.

Svi mi koji pišemo smo prošli kroz ovu fazu. A sad otkriće.

Šta ako vam neko kaže da možete da imate oboje?

Sadržaj koji se visoko rangira u SERP-u ali koji je i čitak i pitak i zanimljiv za čitaoce i koji prevazilazi AI. Sveti gral kopirajtinga danas možda i nije tako nedostižan.
 

Otkrijte kako da savladati veštinu pisanja sadržaja koji se rangira i koji je ujedno privlačan čitaocima!


Uvek je bilo prvo Google
 

Jednostavno je.
Pisanje koje je autentično i optimizovano za pretraživače znači pravljenje sadržaja koji će se dobro kotirati na Google-u.

Postizanje ravnoteže između kvaliteta teksta i SEO elemenata može biti izazovan zadatak, ali naravno da nije nemoguć, iako nekome sa strane možda zvuči kao "špansko selo". 

Zapravo, jedan od najvažnijih trikova je biti svoj, biti drugačiji i imati još nešto. Skyscraper tehnike, ili tehnike kreiranje dugačkih tekstova su dugo vladale i dalje se dobro kotiraju ali nisu više win win taktike.

Zidanje kula od tekstova uz korišćenje odgovarajućih ključnih reči ima svoju upotrebnu vrednost i može privući posetioce na vaš sajt.

Ipak, ovako napravljen sadržaj je samo deo kompletne slagalice.

Ukratko, ključ za uspešno pisanje za SEO je kombinacija relevantnih ključnih reči, informativnog i korisnog sadržaja, kao i dobre strukture teksta. I još nešto.

Nešto što stvara razliku.

Prevagu.

Nešto što na izgled deluje teško, neostvarivo, ali ipak je dostižno. 

Šta pravi tu prevagu na slici ispod?

 

Deda i repa


Miš ili snaga miša je bila okidač da zajedno izvuku repu. 

A šta je to u vašem tekstu?

To može biti neko iznenađenje. Nešto što stvara novu vrednost i nešto što će zasigurno krasti AI da bi bila bolja od nas. To je vaša kreacija. Vaš doprinos koga nema u sličnim tekstovima.

 

U prirodi vlada sklad, da li je tako i u tekstovima?

 

Kada uspete da postignete ravnotežu da se zahtevi Google i očekivanja posetilaca ili čitalaca neprimetno prožimaju kroz vaš tekst uspeli ste.

 

Vaš sadržaj, vaš tekst će se ne samo rangirati bolje na pretraživačima, već će privlačiti i više posetilaca koji će uživati u čitanju i koristiti informacije koje pružate. I mnogi od njih će poželeti da iskreno podele taj sadržaj. 

To se na sprskom izvornom zove endgame level, ili prešli ste ovaj nivo igrice. Spremni ste za dalje.

Hajde da vidimo i naučimo još ponešto i shvatimo koje to korake treba preduzimati kako bi se napravio balans između SEO optimizacije i autentičnog pisanja.

 

Definišite ključne reči za SEO

 

Školski.

Definisanje ključnih reči je prvi korak u planiranju i sprovođenju efikasne SEO strategije koja će poboljšati vidljivost i rangiranje vašeg veb sajta na internetu.

Da bi ste definisali ključne reči treba imati u vidu koja nam je ciljna grupa i šta tačno traže na internetu. To znači istraživanje koje termine koriste ljudi kada traže proizvode, usluge ili informacije slične onima koje vi nudite. Na primer, ako imate agenciju za dekoraciju proslava želećete da identifikujete ključne reči kao što su "dekoracije venčanja", "cvetne dekoracije", "dekoracije balonima", itd.


Pa onda analiza


Nakon toga, potrebno je da procenite konkurenciju za te ključne reči i pronađete ključne reči sa manjom konkurencijom kako biste imali veće šanse da se visoko rangirate u rezultatima pretrage. Pročitajte pažljivo naredni naslov.

 

Ostavite ključne reči po strani dok pišete prvu verziju teksta

 

Da. Baš tako.
 

Zaboravite ključne reči. Pišete tekst a ne malterišete oko ključnih reči.


Kada pišete tekstove za veb, često ćete naići na savete koji su vezani  za SEO. Svaki dobar savet zlata vredi. Treba naučiti i kako se koriste ključne reči da bi se tekst bolje rangirao na pretraživačima poput Google-a.

Međutim, naš savet kaže da je ipak učinkovitije napisati prvu verziju teksta bez previše razmišljanja i osvrtanja na ključne reči. 


seo
 

To podrazumeva da bi trebalo da pišete na način koji je prirodan za vas, da koristite svoj stil i način izražavanja. Da pustite da vas pero vodi a inspiracija da mu bude mastilo.

Fokusirajte se na to da tekst bude autentičan da čitaoci mogu jasno da zaključe i vaš stav i ono što želite svojim pisanjem da poručite, umesto da forsirate ključne reči.


Gde je tajna?


Kada čitaoci osete autentičnost u vašem tekstu, verovatno će ga čitati do kraja. A to voli i Google. Čitanje celog teksta smanjuje stopu napuštanja vašeg sajta. To i te kako može imati pozitivan uticaj na rangiranje sajta.

Savet: tek nakon što napravite autentičnu prvu verziju teksta, možete početi da isti tekst prilagođavati i tim algoritmima kako biste postigli svoje SEO ciljeve.

 

Efikasan način uvođenja SEO elemenata u sadržaj je prirodno integrisanje ključnih reči

 

To znači da treba ključne reči uklopiti u tekst na prirodan način. Baš kao što će čitaoci primetiti da pišete autentično, da imate svoj stil primetiće i ako prioritet dajete SEO-u nego originalnosti.

Vodite računa i kad je u pitanju gramatika jer rečenica mora da deluje povezano.
Smisleno.
Kada ključna reč remeti tok rečenice ili deluje neadekvatno, uklonite je.

Jednostavno neprirodan i veštački nafilovan sadržaj vam može naneti mnogo više štete nego koristi.

Žrtvovanje kvaliteta radi veće SEO vrednosti nije formula za uspeh.

 

Izbegavajte preteranu upotrebu SEO termina

 

Kada formirate sadržaj, budite inspirativni, kreativni i naravno, interesantni.

Doza suptilnog humora nikada neće biti na odmet. Ako se oslanjate samo na pomoć alata bez ličnog angažovanja, tekst će izgledati kao da ga je napisao robot koji je upravo naučio da čita.


I tehnikalije su bitne


Kad god je moguće, uključite primarnu ključnu reč u URL bloga, meta opis i bar jedan H2 (podnaslov) na vašoj stranici - opet, pokušavajući da to izgleda što prirodnije i autentičnije. Zapamtite, samo autentičan kvalitetan sadržaj koji informiše čitaoce je potencijal za efikasni i učinkoviti SEO.

 

Svaki tekst koji napišete obavezno pročitajte naglas

 

Ovo kada niste sigurni ili još uvek sumnjate u sebe i svoju napisanu reč.

Tada čitanje teksta naglas postaje neophodan korak  u procesu kreiranja kvalitetnog sadržaja.


Šatro podnaslov


Neko će reći da smo sad izmislili toplu vodu, ali zaista, kada čitate naglas lako ćete primetiti ako ste tekst pretrpali ključnim rečima i ako je generički, bez empatije.

Verujte sebi! Ako vi to sami uočite, onda će zasigurno i svi oni koji čitaju imati taj utisak. Prebacite fokus sa rangiranja na to da imate autentičan tekst i na to kako se ključne reči uklapaju u sam tok teksta.

 

Oprezno sa SEO alatima

 

Koristite SEO alate oprezno. S obzirom na toliko dostupnih SEO alata za pisanje, lako je preterati sa njihovom upotrebom. Umesto da se previše oslanjate na alate, koristite sopstvenu logiku i jednostavne smernice kada kreirate autentičan sadržaj. Iako ovi alati mogu biti korisni, ništa ne može zameniti vaše veštine u pisanju, talenat i jedinstven stil.  


Pisanje za SEO
 

Nijedan alat ne može zameniti ljudsku sposobnost da se kombinuju reči na način koji privlači pažnju, informiše i inspiriše čitaoce, ili se mi bar još uvek nadamo da je tako.

Zato dozvolite da vaša inspiracija i talenat u pisanju bude vodič u postizanju ciljeva u vezi sa SEO-om, a ne obrnuto.

 

Kako postići ravnotežu između stvaranja autentičnog teksta i optimizacije za pretraživače (SEO)

 

Prvo i osnovno, ne treba nikada  zaboraviti da su ljudi ti koji čitaju vaš sadržaj, a ljudskom oku teško šta može da promakne. Iako je važno i podrazumeva se da ćete optimizovati sadržaj za pretraživače kako bi bio lakše pronađen, ključno je da tekst bude relevantan, informativan i autentičan.

To znači da vaš sadržaj treba da odgovari na pitanja, reši nedoumice čitalaca, da bude jasne forme i strukture i lako čitljiv, a ujedno da motiviše ljude da se ponovo vrate na vaš sajt.

Kada postignete tu ravnotežu, možete očekivati da će posetioci postati redovni čitaoci, da će se pretplatiti na vaš blog, deliti vaš sadržaj na društvenim mrežama ili postati konzument onoga što reklamirate.

 

Šta smo naučili?


SEO i korisničko iskustvo nisu na ratnoj nozi i  ne moraju biti suprotstavljeni. Naprotiv, kada se pametno i pravilno kombinuju, mogu stvoriti moćnu sinergiju koja će vam pomoći da ostvarite svoje ciljeve, od privlačenja posetilaca do konverzije u lojalne korisnike. Ili šta god drugo ili treće.

 

Fotografije:

https://unsplash.com/photos/person-using-black-laptop-computer-eMemmpUojlw
https://unsplash.com/photos/person-using-macbook-air-on-white-table-VHXiGXxwOQ4
https://unsplash.com/photos/a-scrabbled-wooden-block-with-the-word-stem-on-it-40Ji24OuUeQ
https://www.bajke.rs/deda-i-repa-povuci-potegni/

 


Autorski tekst: Anđelka Pavlović


Komentari (6)

Nenad

Još neko vreme će se tražiti ljudska "ruka" u pisanju sadržaja. Ali uskoro, možda i brže nego što svi očekujemo, stvari će preuzeti AI. Džaba sve stahovi i uveravanja da je ljudski mozak nešto posebno i da ne može da se zameni, točak ne može da se zaustavi. Treba biti spreman. Po meni, nema ništa loše u tome.

(Dobar) +1
(Slab) 0
22-Apr-24 08:36:47 AM



Draja

Odličan tekst. Potrebno je s vremena na vreme korisiti olakšice koje AI nudi ali se ne sme preterivati.

(Dobar) +1
(Slab) 0
21-Apr-24 12:31:54 PM



Lila

Zanimljiv i koristan tekst. Ono što mi se posebno dopalo je ritam kojim je pisan. Elem, sasvim ste u pravu, onaj ko nije svoj i autentičan, nema šta da traži u ovom poslu. A da je moguće da imate i jedno i drugo - o da, itekako! Mada, ponekad je, za neke teme, potrebno malo više vremena, a vreme i jeste najbolji pokazatelj koliko je neki tekst zaista kvalitetan.

(Dobar) +1
(Slab) 0
20-Apr-24 19:36:56 PM



ne predajem se

Nema predaje jer sta je alternativa? Zivot nas uci da moramo da verujemo u sebe i da nista nije jace od toga.

(Dobar) +1
(Slab) 0
20-Apr-24 12:01:16 PM



kreativna

i dalje verujem da smo bolji od AI i da posao za kreativne pisce nije ugrozen. Za one koji to nisu ovaj posao je i pre bio na ivici.

(Dobar) +2
(Slab) 0
20-Apr-24 11:57:58 AM



borelj

teško će se nadigravati sa AI, ali piscima je sve samo ne lako danas da ostanu svoji i prepoznatljivi.

(Dobar) +2
(Slab) 0
20-Apr-24 10:26:15 AM



Dodajte komentar